آخرین مصاحبه مرحوم کریمی راد :قاچاقچيان ۳۳۰ ميليارد توماني دستگير شدند




به گزارش یزدفردا به نقل از  شبكه خبري قسط ،  مرحوم جمال كريمي راد سخنگوي قوه قضائيه سه شنبه در نشستي با خبرنگاران به قسمت هايي از اقدامات دستگاه قضائي در راستاي مبارزه با مفاسد اقتصادي اشاره كرد.

سخنگوي قوه قضاييه، با اشاره به پرونده‌ يك باند قاچاق كالا در كرمانشاه، تصريح كرد: بر اساس اظهارات دادستان كرمانشاه اين باند از سال 76 فعاليت مي كرد و كالاهايي نظير چاي، پارچه، لوازم آرايشي و... را از دبي وارد شمال عراق و از طريق مريوان و كردستان وارد كشور مي‌كردند.
وي با بيان اينكه از اين باند 5 هزار تن كالا كشف و توقيف شده و ساير مدارك كشف شده در دست دادستان و بازپرس ويژه است، ادامه داد: اين باند عواملي در استان‌هاي تهران، اصفهان و كردستان داشتند كه كالا را به صورت تضميني تحويل مي‌دادند و اگر كالايي توقيف هم مي‌شد قيمت آن را مي پرداختند .
كريمي‌راد افزود: گمرك قيمت كالاها را 330 ميليارد تومان برآورد كرده اما بازپرس ويژه رسيدگي به اين پرونده اظهار داشته كه مبلغ واقعي بيش از اين است و به زودي قرار نهايي براي اين پرونده صادر و به دادگاه ارجاع مي‌شود.
وي در قسمت ديگري از اين مصاحبه مطبوعاتي به برخي از پرونده هاي زمين خواري در دستگاه قضائي اشاره كرد و گفت: بعضي افراد با تخلف از قانون، تفسير نابجا از قانون و سوء استفاده از آن به اراضي دولتي و منابع طبيعي تعدي كرده و به دنبال تصاحب زمين‌ها هستند كه براي مقابله با اين امر رييس قوه‌ قضاييه با مسووليت خود و با عضويت تعدادي از وزرا جلسه‌اي را تشكيل داده و اين امر را پيگيري مي‌كند.
سخنگوي قوه‌ قضاييه، ادامه داد: در اين زمينه دستورالعملي تنظيم شده و حتي بعضي از استان‌ها مانند مازندران در رابطه با پرونده‌هاي زمين‌خواري دقت بيشتري را انجام ‌داده‌اند كه ما شاهد فروكش كردن پديده‌ زمين‌خواري در اين مناطق هستيم .
وي با بيان اينكه در بررسي هاي صورت گرفته 51 هزار و 602 هكتار اراضي در سراسر كشور به بيت‌المال برگردانده شده است، خاطرنشان كرد: رسيدگي به اين پرونده‌ها كماكان ادامه دارد و در4 ماه اخير حفاظت اطلاعات استان تهران اقدامات خوبي را انجام داده و ارزش كارشناسي زمين‌هاي پس گرفته شده به 400 ميليارد تومان مي‌رسد.
كريمي‌راد با بيان اينكه دولت نهم نيز در برخورد با مساله‌زمين‌خواري حضور فعال دارد، گفت: ما قدرشناس قوه‌ قضاييه و دولت در زمينه‌ برخورد با پديده زمين‌خواري هستيم .



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا